Właściwa dieta i jej rola przy odchudzaniu.

Ja też chcę być taka szczupła!
Kult szczupłej sylwetki nie jest obcy nikomu z nas. Wizerunek pięknych, opalonych i szczupłych kobiet oraz wysportowanych, umięśnionych mężczyzn, kreują niemal wszystkie media, z którymi mamy do czynienia na co dzień. Telewizja przepełniona jest reklamami, które promują nie tylko samą szczupłą sylwetkę ale również liczne środki pomagające osiągnąć szybko i skutecznie prezentowany efekt.

diettka1

W radiu czy kolorowej prasie, możemy bez trudu znaleźć liczne porady dotyczące tego, w jaki sposób można szybko zrzucić zbędne kilogramy. Podobnie dzieje się w Internecie: temat odchudzania jest podejmowany na licznych forach, blogach oraz profesjonalnych stronach.

Odpowiedzią na tego typu ?zabiegi? promujące szczupłą sylwetkę, jest zazwyczaj dążenie do jak najszybszego osiągnięcia podobnego efektu. Większość osób sięga wówczas po reklamowane w telewizji środki ?odchudzające? licząc, że w krótkim czasie ?bez wyrzeczeń i bez trudu? osiągnie wymarzoną figurę.

Inni z kolei, sięgają po bardziej drastyczne metody jakimi są głodówki, prowadzące do poważnych powikłań zdrowotnych. Jednakże żadna z tych metod tak naprawdę nie jest skuteczna, a stosowana bez nadzoru lekarza może jedynie zaszkodzić naszemu zdrowiu.

Właściwa dieta ? kluczem do sukcesu.

Najprostszym sposobem na skuteczne zrzucenie zbędnych kilogramów, jest zastosowanie odpowiedniej dla nas diety. Co to oznacza w praktyce? Otóż, wbrew temu co głosi większość kolorowych gazet, nie istnieją tak zwane diety ?cud? czyli diety uniwersalne, które każdemu bez względu na wiek, posiadane schorzenia czy styl życia, pomogą w utracie nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Chcąc osiągnąć naprawdę dobre i trwałe efekty, powinniśmy udać się przede wszystkim do dietetyka. Specjalista zleci nam wykonanie niezbędnych badań, określi poziom naszej tkanki tłuszczowej i na podstawie krótkiego wywiadu z nami, sam oceni, które składniki pokarmowe oraz w jakich ilościach i jak często możemy przyjmować, by faktycznie stracić na wadze.

Właściwa dieta dla nastolatki.

Nastolatki rzadko kiedy bywają naprawdę zadowolone ze swojego wyglądu, dotyczy to przede wszystkim ich proporcji w budowie ciała. Na plan pierwszy wysuwa się zazwyczaj, nieakceptowana przez nie ich własna sylwetka.

Przeglądając kolorowe gazety dla młodzieży, odwiedzając strony internetowe, śledząc reklamy telewizyjne, porównują się z prezentowanymi w nich postaciami ze świata mody, filmu czy muzyki. Są to najczęściej szczupłe, opalone i zawsze świetnie wyglądające młode gwiazdy.

Niestety nastolatki rzadko kiedy pojmują, że wizerunek większości gwiazd to dzieła zdolnych i utalentowanych ? grafików, którzy za pomocą dostępnych programów modelują odpowiednio ich sylwetki, kolor skóry a nawet rodzaj fryzury.

Zachwycone super ? szczupłą talią i nienaganną figurą danej gwiazdy, młode dziewczęta podejmują liczne próby by wyglądać dokładnie tak samo. Dla większości z nich odchudzanie się staje się jedynym i najważniejszym celem w życiu, niekiedy wręcz przeradza się ono w obsesję zaprzątając umysł, przejmując kontrolę nad emocjami i podporządkowując całe życie młodej dziewczyny. Wówczas pojawiają się problemy typu anoreksja, bulimia niekiedy także anemia czy poważne stany depresyjne.

Najczęstszym sposobem po jaki sięgają nastolatki by się skutecznie i szybko odchudzić są głodówki, które niekontrolowane zaburzają prawidłowy cykl rozwojowy młodego organizmu, powodując nie tyle utratę zbędnych kilogramów ile utratę cennej dla organizmu energii.

Z tego też względu, by skutecznie uchronić nastolatkę przed tego typu problemem, należy przede wszystkim udać się wraz z nią do specjalisty ? dietetyka, który wskaże właściwy rodzaj diety i zachęci do regularnych ćwiczeń fizycznych, dzięki czemu nastolatka dużo łatwiej ale przede wszystkim bezpieczniej zlikwiduje nadmiar kilogramów.

Prawidłowa dieta poprawia również libido i nie naraża organizmu na zażywanie leków kamagra.

Nastoletnia dieta.

Właściwa dieta dla nastolatki opiera się przede wszystkim na rezygnacji z tak lubianych przez większość Fast ? foodów i słodyczy. Należy też unikać słodzonych soków (najlepiej soki naturalne lub nektary owocowe) oraz napojów gazowanych i słodzonej herbaty.

Dziennie należy spożywać co najmniej 2 litry wody (mineralnej niegazowanej lub przegotowanej). Nie należy jeść po godzinie 19ej, gdyż organizm nie zdąży przerobić przyjętego pożywienia na niezbędną energię. Najważniejszym zaś elementem towarzyszącym diecie jest aktywność fizyczna!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>